Za stručni magazin Ja TRGOVAC pripremili smo kratki članak o tome kako korištenjem elektroničkih pametnih etiketa smanjiti operativne troškove i povećati prihode i zadovoljstvo kupaca
Electronic shelf labels (ESL) su maleni ekrani koji mogu prikazivati cijenu, popuste, ali i mnoštvo drugih informacija o proizvodima. Sama tehnologija nije nova, ali posljednjih godina doživljava strelovit rast zahvaljujući prelasku s LCD ekrana na e-Paper ekrane – malene ekrane rađene u istoj tehnologiji kao i dobro poznati čitači elektroničkih knjiga Amazon Kindle. E-Paper ne zahtijeva stalno napajanje kao LCD ekran, a zahvaljujući činjenici da struju troše samo kod promjene podataka na ekranu, vrijeme trajanja ugrađene baterije mjeri se u godinama.
Benefiti za maloprodaju
Iako su ESL etikete u naravi customer-facing tehnologija, trgovačkim lancima one donose značajne uštede vezane za trošak promjene cijena (u radu i vremenu), povećavaju točnost prikazanih cijena te omogućavaju dinamično upravljanje akcijama. Pored toga, maloprodajni lanci koji koriste ESL pozicioniraju se kao moderni, tehnološki trgovci u kojima nove generacije kupaca vole kupovati.
Najzad, elektroničke etikete za police integrirane s ERP-om prodajnog lanca omogućuju trenutnu promjenu cijena s centralnog mjesta, što otvara neslućene mogućnosti upravljanja cijenama, akcijama, posebnim popustima za pojedine lokacije, fleksibilne happy hours i slično.
Dodana vrijednost
Suvremene ESL iznimno su prilagodljive. Pored klasičnih podataka kao što su naziv proizvoda, cijena i iskazani popust moguće je prikazati i 1D barkod odnosno 2D QR kod.
Time se otvara prostor za pozivanje dodatnih informacija kada kupac svojim smartfonom odskenira QR kod. Primjerice, odskenirana poveznica vodi ga na web stranice danog proizvoda, gdje se nalaze detaljne informacije kao što su alergeni, način korištenja, recepti, posebne upute i sl.
Kombinirane s loyalty aplikacijom trgovačkog lanca, ESL etikete s prikazanim QR kodom snažan su alat u programima lojalnosti. Uz prikaz broja bodova u programu lojalnosti koji se ostvaruje kupnjom, suvremeni loyalty program tom specifičnom kupcu može unutar aplikacije prikazati posebne pogodnosti namijenjene baš za njega vezane za odskenirani proizvod.
Posebnost ESL etiketa u ponudi ETRANET Grupe jesu LED diode koje, ovisno o kontekstu, mogu signalizirati različite informacije – na raspolaganju je sedam različitih boja kojima retailer može dodijeliti značenje. Primjerice, svijetle li zelenom bojom kupcu usmjeravaju pogled na proizvode koji su na akciji. Crvena boja, pak, prodajnom osoblju signalizira da je potrebno naručiti dodatne količine.
Novi modaliteti kupnje
Uz to, ESL etikete olakšavaju uvođenje novih načina kupnje. Primjerice, unutar postojećih lokacija moguće je ponuditi kupcima da proces kupnje obave samo skeniranjem QR kodova s etiketa, bez da moraju išta stavljati u kolica. Tako odskenirani proizvodi čekali bi ih već zapakirani i spremni za prikup na posebnoj lokaciji unutar dućana, što smanjuje vrijeme čekanja u redovima i potrebu za više otvorenih blagajni.
Pročitajte kompletni članak na Ja TRGOVAC web portalu, a cijeli aktualni broj magazina možete prelistati na ovom linku.